ankpung.blogg.se

The one and only Ankpung!

synrubbningar

Kategori:

Jag la mig samtidigt som barnen igår. Inte för att jag direkt ville de utan för att min syn var totalt rubbad. Kunde inte fokucera på något. Allt var liksom grumligt. Blir värre och värre i mina ögon och yrsel desto mer veckorna går. Börjar bli riktigt läskigt. Sen vetskapen att jag ska ha de så här i två månader till och dessutom säkert bli värre innan Alfrid kikar ut skrämmer mig som fan. Jag hamnar liksom vid ett val. Ring en ambulans eller försök sova bort de. En "normal" människa skulle ju ringa ambulansen direkt ögonen slutade fungera som de ska. Men i min värld så kan de liksom hända. De är en väldigt absurd situation. Idag ligger huvudvärken kvar. Men ögonen verkar bättre iaf. Sitter kvar en fläck i högra ögat där allt är grumlig än. Fattar inte varför jag blir så här. Allt ska ju se bra ut i huvudet nu.
Väntar på att få träffa en ögonläkaren iaf. Men måste nog försöka snabba på dem lite. 😝
De som är de absolut jobbigaste är att jag inte kan ringa vårdcentralen eller 1177 och fråga om de är farligt/normalt. De har ingen koll alls på min diagnos. Jag måste förlita helt på att min kropp säger till om något är ordentligt fel. Annars är de bara att lära sig leva med det som dyker upp. 
Nåja, verkar ju vara bättre idag så behövde kanske sova ordentligt helt enkelt. 😘 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-02-24 | 09:09:29

    jag får likadant när jag har migrän. tunnelseende, grumlig blick och omöjligt att fokosera på nånting. så obehagligt!

  • Ellen säger:
    2015-02-24 | 11:07:10

    Säger som ovan, kolla upp om det är migrän, Auroramigrän, då har man inte alltid ont i huvudet, lycka till :)

    Svar: jag är rätt övertygad de är pga min chiari diagnos. huvudvärk är ett av de vanligaste symtomen...
    Ankpung

  • Anki säger:
    2015-02-25 | 07:53:43

    Hoppas du mår bättre. Älskar dina video inlägg. Kram

Kommentera inlägget här: