ankpung.blogg.se

The one and only Ankpung!

3 mars 2015

Kategori: Allmänt

Godmorgon mina fina ! Igår upptäckte jag att denna blogg ligger med på topplistan för blogg.se
Lilla ankpung på plats 10. Så häftigt. Och det är helt tack vare er. Så tusen tack. Tack för att ni alltid stöttar och peppar mig. ♥
Idag har vi lite ärenden i grannbyn att fixa. Jag ska spela in veckans klipp för gravid vecka för vecka.
Och jag och min man ska sätta oss och börja med förlossningsbrevet.
Igår fick vi nämligen tid för snitt. 27 april blir Alfrids födelsedag ! 
Även om de är en bit kvar tills dess så är de väldigt viktigt för mig att förlossningsbrevet skrivs.
Tänkte dela med mig av några punkter som är väldigt viktiga för mig.
 
•Jag är inte alls stöddig inför denna förlossning. Är livrädd. Respektera detta och var gärna övertydliga med vad som sker.
•Inför narkosen vill jag ha alvedon och primperan (eller annan medicin mot illamående)
•De är väldigt viktigt för mig att min man får stanna i operationssalen från början till slut.
Jag vill dessutom att han filmar allt som händer.
•Jag vill att min man och bebis ska få sitta bredvid mig på uppvaket tills jag vaknar. Jag kommer få total panik om de inte är där.
•Ni får absolut inte tvätta bebis. Endast torka av de som verkligen behövs. Jag vill inte heller att nån klär han. Utan att han får sitta hud mot hud med min man tills jag vaknar. 
 
Oh vad tårarna kom nu när jag skrev detta. Så himla läskigt att bli sövd. Inte veta alls vad som händer. 
Men jag är övertygad om att detta är det bästa för min kropp. Och jag måste lyssna på den. 
Ska ju orka ta hand om mina fina pojkar sen ♥
 
 
En helt färsk Ralf. De känns otroligt jobbigt att jag inte kommer få uppleva just denna känsla igen.
Samtidigt så missar jag hellre de första skriket, än all den tiden jag missade när jag låg på sjukhus
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-03-03 | 09:58:22

    Varför snitt ? Är de pga din sjukdomm?

    Svar: Yes !
    Ankpung

  • Anonym säger:
    2015-03-03 | 10:19:14

    Förstår din oro. Att sövas har alltid sina risker och som du skrev, så missar du första skriket. Se till att du står på din sida så borde du få alla önskan uppfyllda, då hör du skriket efteråt iaf :) allt går bra skall du se <3
    Camilla

  • Emelie säger:
    2015-03-03 | 10:19:31

    Jag är lite ny här och vet inte riktigt vad du har för sjukdom och vad den kan göra? Kan du berätta lite kortfattat? Tycker du är modig i vilket fall som helst! 💜

  • Anna - annaskalla.se säger:
    2015-03-03 | 11:29:33
    Bloggadress: http://annaskalla.se

    Håller tummarna för att allt ska gå bra! Och himla kul att du är med på topplistan! :D

Kommentera inlägget här: