ankpung.blogg.se

The one and only Ankpung!

Sorg

Kategori: Personligt

Ibland kryper den sig på. Förlamar hela mig. Saknaden efter er. Jag gråter tills jag inte kan andas. Tills de ringer i öronen och hela huvudet värker. De gör bokstavligen ont i hjärtat. Svider som eld. Jag ser på bilder på er. Och gråter ännu mer. Jag svär , spottar och fräser. Hatar att jag inte får ha er här. Försöker sluta mina ögon och se er levandes. Se er friska . Istället ser jag er alltid som döda. Stela, kalla. Och sorgen förlamar mig. Jag ställer mig och kollar på mina sovande barn. Förstår hur fruktansvärt de måste varit för er att släppa taget. Är så glad jag höll mig stark och rakryggad in i de sista. Så att ni fick somna in med ro. Med vetskapen att jag skulle fixa de. Och de gör jag. Den förlamade sorgen finns alltid där i bakgrunden. Men livet går före. Mina barn går före. Jag gråter i natt. Tills huvudet nästan sprängs. Och i morrn går solen upp igen och jag väcks av små röster som ropar mammamammamamma. Och livet känns fantastisk igen 

KOMMENTARER:

  • Ramona säger:
    2015-02-22 | 06:30:04

    De e lite konstigt det där.. hur många dagar kan gå helt smärtfritt förbi. Men så kommer man till en dag som bröstet bara exploderar av sorg.. kanske det smugit sig på under några dagar. . Kanske det bara kommer helt plötsligt. Men alltid så känns det är smärtan alldeles bedövande och ny. Som om det just hände.
    Jag önskar så att min pappa hade fått träffa mina barn. Kram till dig!

  • Anonym säger:
    2015-02-22 | 06:30:22

    De e lite konstigt det där.. hur många dagar kan gå helt smärtfritt förbi. Men så kommer man till en dag som bröstet bara exploderar av sorg.. kanske det smugit sig på under några dagar. . Kanske det bara kommer helt plötsligt. Men alltid så känns det är smärtan alldeles bedövande och ny. Som om det just hände.
    Jag önskar så att min pappa hade fått träffa mina barn. Kram till dig!

  • Amanda B säger:
    2015-02-22 | 09:37:12

    Ryser när jag läser. FYFAN för cancer.
    Men du inspirerar, för fan va stark du är nikolina, det ska du veta! jag ser upp till dig! Kram på dig

  • Felicia- 21 årig blivande 4barnsmamma säger:
    2015-02-22 | 11:31:55
    Bloggadress: http://mittiismeten.blogg.se

    Fyfaaan!
    Jag Har själv båda föräldrarna som är sjuka , och jag vill inte ens tänka på hur det kommer kännas utan dem.
    Stora mega kramar till dig och din familj <3

  • Jennifer säger:
    2015-02-24 | 14:10:17

    Jag vart mamma för första gången nu i januari. Min pappa dog i leukemi 5 februari 2013. Och jag är så jävla ledsen Och förbannad för att han inte får vara med Och se sitt barnbarn växa upp. Och när mina värsta perioder av saknad är (som nu) så hjälper det faktiskt att se att jag inte är den enda som saknar någon så att hjärtat fan går i tusen bitar
    bitar. Tack för att du delar 💜

    Svar: ❤❤❤
    Ankpung

  • linnéa pettersson säger:
    2015-02-27 | 10:16:50
    Bloggadress: http://linneapeson.blogg.se/

    <3<3<3

Kommentera inlägget här: