ankpung.blogg.se

The one and only Ankpung!

vecka 21v

Kategori: Videoinlägg

 

KOMMENTARER:

  • A säger:
    2014-12-21 | 19:50:15

    Intressant klipp! Kul att få höra om dina erfarenheter. Själv valde jag att föda med planerat snitt och har upplevt det som väldigt positivt. Fick vår son på bröstet nästan direkt och han fick ligga där medan de sydde ihop mig. Hade även skrivit i mitt förlossningsbrev att jag ville se moderkakan. En av barnmorskorna visade upp moderkakan för mig och tog även en bild med vår kamera som vi hade tagit med oss. Det är nog som du säger, ganska stor skillnad mellan planerat och akut snitt. Och sedan spelar det nog också en stor roll vad man hade för förväntningar och förhoppningar...vill man gärna föda vaginalt men är tvungen att undergå ett kejsarsnitt blir det nog en mindre positiv upplevelse än när man aktivt har valt att föda via snitt.

  • Silicone in the woods säger:
    2014-12-26 | 12:49:08
    Bloggadress: http://siliconeinthewoods.blogg.se/

    Tack! Stillar mina funderingar en aning. Svårt val ännu för mig då jag är så orolig kring smärtan. Men jag lär ha tid på mig att bearbeta detta.

Kommentera inlägget här: