ankpung.blogg.se

The one and only Ankpung!

Svar frågestund

Kategori: Frågestund



Tänkte fråga vad du gör när du inte är mammaledig, jobb, plugg?

Jag var arbetslös innan jag fick Walter. Hade tänkt plugga eller söka jobb till hösten.
Men nu vet jag inte alls hur de blir eftersom jag är gravid.
Alltså jag vet inte om den är för personlig men jag har följt din blogg väldigt länge. Men vilket gäng var din sambo med i? Är du rädd att dom ska hitta er?
Han var med i en undergruppering till ett stor "organisation" eller vad ni vill kalla de, här i Sverige. Mer ingående behöver ni ej veta.
Nej vi är inte rädda längre. De gänget som var efter oss har varit tvungna att lägga ner här i Falun. De sista jag hörde var att de var påväg att bli utkörda helt ur Sverige. (De är två olika gäng jag pratar om )
Kan du visa dina tatueringar? Vad betyder dom?
De är flera som frågat om detta, jag gjorde ett sånt inlägg på min gamla blogg men verkar som många missade de. Ska försöka få upp ett nytt här !
Idoler? Oj vilken fråga. Jag blir väldigt sällan starstrucked. Jag tycker att alla människor är lika mkt värda. Min största idol har alltid varit min mamma !
Vilka konserter och festivaler har du varit på?
Peace and love 06 , 07 , Wacken Tyskland 08, Peace and love 09, 11, 12
Förutom de konserterna så har jag varit på Rob Zombie och Marilyn Mason 2012
Sen kommer jag inte på nå mer, så är nog dem :)
Favoritmat?
Ost, räkor, haha. Jag mår så illa nu så kommer inte på nå mer.
Hur skulle du beskriva din stil?
White trash. Haha. Nej men jag har lite olika stilar i min garderob. Men favvis är rock stilen :)
Gjorde din tatuering i hårfästet ondare än armarna?
Alltså nej de gjorde inte de. Jag tyckte inte huvudet gjorde ont alls. De liksom vibrerar i hela skallen så man känner inget :P Sen klart de är lite obehagligt när man kommer åt nerver .
Drömresemål?
Thailand och USA. Dit ska jag se till att åka nångång i mitt liv :)
Vilka länder har du varit i?
Norge, Danmark, Tyskland, Estland, Lettland, Bulgarien, Spanien, Turkiet, Cypern, Egypten Sen kommer jag inte på nå mer så är nog dem :)
Hur klarar du av hemska saker?
Jadu vilken fråga. Man bara klarar de. Jag tror inte man får mer skit än man klarar av. Livet går vidare. De gör de alltid. Men jag bearbetar de, pratar om de, gråter och sen tar man en dag i taget !
Vad är det bästa som hänt dig?
Min älskade Walter.
Vad är det sämsta som hänt dig?
Att jag förlorade mina föräldrar i cancer så ung.
Hur har du förändrats sedan du blev mamma?
Mkt. Får man barn så lär man lägga allt annat åt sidan och ta hand om dem först och främst.
Har bara förändrats till de bättre :)
Vad heter era husdjur?
Mina katter heter Kompis och Sambo. Vovve heter Shellby (inte vi som döpt henne då hon är en omplaceringshund)
Högsta önskan?
Att min familj får vara friska. De räcker med sjukdomar nu.
Sen vore de ju gott att vara ekonomsikt oberoende :P
Vad skulle Walter heta om han var tjej?
Jag hade inge annat namn, Visste att de var en Walter där inne :P
Vad tror du bebisen i magen är för kön?
Jag tror de är en liten flicka. Men blir lika glad för en till pojk :)
Vad ska bebisen heta om den var kille/tjej?
Blir de en kille så ska han heta Ralf. Blir de en flicka så blir de en Menina :)
Vad heter din make/pojkvän? förnamn alltså.
Han heter Linus ! Men jag kallar han aldrig för de. I mina ögon är han Bulten ;)
Om ni inte är gifta har han friat? Har ni planerat bröllop?
Han har friat, Vi väntar bara på att ha tillräckligt med pengar för ett bröllop.
Jag har stoora planer så de behövs mkt pengar :P
Hej hej, kommer walter få reda på vem hans "riktiga" pappa är?
Jag kommer inte ha några hemligheter för mina barn. Såklart ska Walter få reda på hur allt ligger till när han är stor nog att förstå !
Ska du på någon festival i år? Eller se någon konsert?
De tror jag ej. Är gravid ju!
Bästa konsert? Utan tvekan Avantasia Wacken 2008. Så vackert, så vackert. !
Har ni kontakt med Walters biologiska pappa?
Nej inte alls. Han har valt bort de. Jag har alltid varit öppen för att de ska träffa varandra. Men han vill inte.
Pratar ibland med mamman till Walters halvbror. De har inte heller någon kontakt med han.
Jag vill inte kasta nå skit på han, han har helt enkelt inte vuxit upp tillräckligt än för att ta ansvar för sina barn. Nångång kanske han gör de, jag vet inte. Men Walter har redan världens bästa pappa i min sambo :)
Kan Walter prata? Talar han rent?
Vi är helsvenskar så han talar rent. haha. Men han kan bara säga några ord.
Mamma, pappa, titta, där, hej, tack är väl de han kan :)
Har du någon gång varit ledsen för att du skaffade barn? Alltså, ångrat dig?
Absolut inte. Min son var en gåva till mig, han gjorde så jag fixade att förlora min mamma. Även fast han är jättedryg ibland så är jag så otroligt tacksam för han . Min räddande ängel <3
Kan du visa din sambos tatueringar i bloggen? Det hade varit kul att se dom! :)
Ja absolut. Kan lägga upp dem oxå i ett inlägg nångång :)
Hur träffades ni?
Vi var vänner först, sen växte de till något mer helt enkelt :)
Varför började du att blogga?
Jag har alltid älskat att skriva, och har bearbetat många saker på de sättet.
Sen kan alla mina vänner följa mitt liv fast de bor långt bort :)
Vilka är dina favoritaffärer?
Shock, Carlings, Only, Gina, Bikbok :)
Handla online eller i affär?
Ebay är ju en stoor favvo. Men annars gillar jag att gå i affärer :)
Vilken är din naturliga hårfärg?
Jag är blond :)
Hur tar du hand om ditt hår?
Tvättar de högst två gånger i veckan, Plattar de så sällan jag kan (har jättelockigt hår så måste platta efter jag tvättat håret) Sen använder jag alltid värmeskydd i håret !



Tack för alla frågor ! :)

KOMMENTARER:

  • Hanna säger:
    2013-05-19 | 15:10:01

    Vem är Walters pappa? :) skulle väldigt gärna vilja veta

    Svar: Men de gör väl inte dig nå klokare om du inte känner han ? Och då vill jag verkligen inte berätta de. Jag vill inte hänga ut nån. Har har väl nog av sitt eget liv helt enkelt. Jag är inte arg på han eller nått. Walter har de han behöver utan han !
    Ankpung

  • kaggen säger:
    2013-05-19 | 16:23:17

    Kul att läsa frågestunden. Jag gillar din blogg :) Om jag får gissa så tror jag också att det är en tjej i magen (tycker att nästan alla som är illamående får tjejer) men du kanske mådde illa med Walter också?

  • Tss säger:
    2013-05-19 | 17:25:40

    Vadå "vi är helsvenskar så han pratar rent" hahaha
    Om man pratar rent beror väl inte på det. Otroligt klantigt uttryckt.

    Svar: Jag har svårt att förstå vad man annars menar ? En ett åring som pratar rent ? Fattar inte alls den frågan. Så tänkte att personen kanske trodde vi var från ett annat land !
    Ankpung

  • Anonym säger:
    2013-05-19 | 20:47:52

    Linus va namnet på hennes sambo,
    Som är pojkens fadersfigur, simple as that ;)

  • amandha säger:
    2013-05-20 | 09:40:28

    äntligen fick jag veta vad bulten heter! som jag har funderat haha :)

Kommentera inlägget här: